🍀 Sociaal ondernemers: move slowly and fix things

Sociaal ondernemen is balanceren: tussen maatschappelijke en financiële waarden, materiële activa en immateriële waarden, investeren en onttrekken, of transparantie vragen versus vertrouwen geven. Bij Thaesis zijn we constant op zoek naar, en het bewaken van die balans. Dit gaat niet zonder slag of stoot. Verduurzaming is een mondiaal vraagstuk en vergt een forse dosis optimisme: het gaat immers om een systeemverschuiving.   Deze vierde editie… Lees Meer

🔥 John de Mol heeft datahonger. Dit kunnen we daar van leren.

Uitgevers die databedrijven inlijven. John de Mol’s Talpa dat zijn datahonger stilt. Mediabedrijven die de strijd tegen Google en co. opvoeren en eigen datatools ontwikkelen.  Data… Data. Menig mediabedrijf heeft de kracht van data ontdekt. Het verzamelen en analyseren van (persoonlijke) data is een speerpunt geworden van de strategie. Het boort allerlei nieuwe kansen voor verdienmodellen aan en zou wel… Lees Meer

Iedereen trendwatcher

Dagelijks werken wij aan de mooiste en scherpste strategieën. Dat doen wij in opdracht van en in interactie met onze opdrachtgevers in de Strategiekamer. Behalve dat cultuur strategie met gemak verslindt, deden wij gaandeweg een groot aantal andere inzichten op. Het belangrijkste inzicht: verandering van de context waarin organisaties opereren, is het afgelopen decennium in… Lees Meer