Alleen de strategie is de strategie

Wat organisaties van politici kunnen leren over vriendschap De Nederlandse uitdrukking ‘als je wint, heb je vrienden’ is een klassieker van Herman Brood en Henny Vrienten. In dit lied werd de gevoelige snaar blootgelegd dat je pas vrienden hebt nadat je hebt gewonnen. Rijen dik, echte vrienden. In de politiek werkt het precies andersom; je… Lees Meer

Over de blinde vlek van leiderschap

Leiders zijn zich bewust van de resultaten die een organisatie dient te behalen en hebben een visie op het proces dat tot deze resultaten dient te leiden. Leiders zijn zich vaak niet bewust van de bronnen van het bestaansrecht van de organisatie. Deze bronnen, dat zijn de mensen die verbonden zijn aan de organisatie. Het herontdekken… Lees Meer

Kansen in de automotive

De automotive sector is al decennialang een belangrijk onderdeel van de wereldeconomie. Inmiddels rijden er ruim één miljard auto’s, autobussen en trucks rond op de wereld, waarvan één procent in Nederland. Door stijgende brandstofprijzen, een toegenomen gebruik van het openbaar vervoer en de economische laagconjunctuur van de afgelopen jaren is de verkoop van auto’s echter… Lees Meer

De onvermijdelijke én kansrijke disruptie van het televisiekijken

De televisie-industrie gaat door een onrustige en onzekere periode. Het kijkgedrag is onderhevig aan een significante verschuiving richting on demand en online, advertentie-inkomsten dalen, breedbandsnelheden accelereren en de penetratie van smartphones en tablets blijft gestaag toenemen. In deze context heeft strategieadviesbureau Thaesis recent onderzoek gedaan naar reacties van de grote commerciële spelers op de Nederlandse… Lees Meer