🚗 (Car) sharing is car

Automotive worstelt al een tijdje. Brandstofprijzen stijgen, mensen kopen minder auto’s, gebruik van het openbaar vervoer neemt toe, en andere nieuwe mobiliteitsoplossingen bieden zich aan. Reden tot zorg? Ja en nee. Ja, omdat de consument er niet minder op zal veranderen, autobezit niet toe gaat nemen de komende jaren en de noodzaak voor een energietransitie… Lees Meer

🚩 Vertrouwen winnen? Walk the talk

Er zijn veel overeenkomsten tussen het aangaan van een nieuwe relatie en samenwerken. Een relatie begint met daten. De één vraagt zichzelf af: mag ik de ander? Als het antwoord ja is, krijgt de ander het voordeel van de twijfel. Een tweede date volgt. En een derde. Twee personen spreken net zo vaak tot ze allebei denken: ‘Ik… Lees Meer

🍀 Sociaal ondernemers: move slowly and fix things

Sociaal ondernemen is balanceren: tussen maatschappelijke en financiële waarden, materiële activa en immateriële waarden, investeren en onttrekken, of transparantie vragen versus vertrouwen geven. Bij Thaesis zijn we constant op zoek naar, en het bewaken van die balans. Dit gaat niet zonder slag of stoot. Verduurzaming is een mondiaal vraagstuk en vergt een forse dosis optimisme: het gaat immers om een systeemverschuiving.   Deze vierde editie… Lees Meer

🔥 John de Mol heeft datahonger. Dit kunnen we daar van leren.

Uitgevers die databedrijven inlijven. John de Mol’s Talpa dat zijn datahonger stilt. Mediabedrijven die de strijd tegen Google en co. opvoeren en eigen datatools ontwikkelen.  Data… Data. Menig mediabedrijf heeft de kracht van data ontdekt. Het verzamelen en analyseren van (persoonlijke) data is een speerpunt geworden van de strategie. Het boort allerlei nieuwe kansen voor verdienmodellen aan en zou wel… Lees Meer