🔥 John de Mol heeft datahonger. Dit kunnen we daar van leren.

Uitgevers die databedrijven inlijven. John de Mol’s Talpa dat zijn datahonger stilt. Mediabedrijven die de strijd tegen Google en co. opvoeren en eigen datatools ontwikkelen.  Data… Data. Menig mediabedrijf heeft de kracht van data ontdekt. Het verzamelen en analyseren van (persoonlijke) data is een speerpunt geworden van de strategie. Het boort allerlei nieuwe kansen voor verdienmodellen aan en zou wel… Lees Meer

Iedereen trendwatcher

Dagelijks werken wij aan de mooiste en scherpste strategieën. Dat doen wij in opdracht van en in interactie met onze opdrachtgevers in de Strategiekamer. Behalve dat cultuur strategie met gemak verslindt, deden wij gaandeweg een groot aantal andere inzichten op. Het belangrijkste inzicht: verandering van de context waarin organisaties opereren, is het afgelopen decennium in… Lees Meer

Strategievorming in menselijke organisaties

Het idee dat bestaande organisatiestructuren niet of onvoldoende aan diepgewortelde menselijke behoeften voldoen, wint aan belangstelling. Zowel in de bestuurskamer als op de werkvloer zou sprake zijn van een welhaast onmenselijke organisatievorm, waarin integraal vakmanschap in een autoritair systeem gefragmenteerd is tot vrijwel betekenisloze taken. Als oorzaak wordt een achterhaald mensbeeld aangewezen, dat bij veel… Lees Meer

De zeven grootste missers op innovatie

Thaesis genereert samen met opdrachtgevers inzichten en strategieën. Op basis van onze ervaring met vraagstukken op het gebied van innovatie, hebben wij de grootste missers op innovatie in kaart gebracht. Inderdaad, de grootste missers. Want te vaak gaat de initieel met innovatie gegenereerde energie verloren en stelselmatig wordt de complexiteit van innoveren onderschat. Ook ontbreekt… Lees Meer