Hoewel vernieuwing aan de orde van de dag is in onderwijsland, lopenĀ vernieuwingspogingen vaak op weinig uit. Echte, systematische verandering blijft vooralsnog uit.
Wel verandert er meer dan je op het oog ziet.Ā
Leren wordt steeds individueler, persoonlijker, adaptiever en maakbaarder ā met dank aan slimme, intuĆÆtieve mediatechnologie. Gelukkig maar, want die vernieuwing is hard nodig. DeĀ arbeidsmarkt verandert razendsnel en professionals zien een baan niet meer alleen als iets economisch, maar ook als iets waar ze betekenis en maatschappelijke waarde uithalen. De economie is steeds meer gericht op netwerken en problemenĀ samenĀ oplossen.
Maar wat zijn deĀ grenzen aan die maakbaarheid? Welke leermiddelen hebben futureproof onderwijsinstellingen nodig? Welke rol kunnen bestuurders hebben in dieĀ systematische verandering?
In deze editie van TRNDR Monthly inspiratie voor een andere manier van denken rondom onderwijs en een systeem waarin vraag en aanbod echt op elkaar aansluiten.