ūüĒ•John de Mol heeft datahonger. Dit kunnen we daar van leren.

Beste ge√Įnteresseerde,

Uitgevers die databedrijven inlijven. John de Mol’s Talpa dat zijn datahonger stilt. Mediabedrijven die de strijd tegen Google en co. opvoeren en eigen datatools ontwikkelen.¬†

Data…

Data.

Menig mediabedrijf heeft de kracht van data ontdekt. Het verzamelen en analyseren van (persoonlijke) data is een speerpunt geworden van de strategie. Het boort allerlei nieuwe kansen voor verdienmodellen aan en zou wel eens hun redding kunnen zijn.

Bij Thaesis willen we de journalistiek versterken middels de kracht van data. Slim gebruik van data verbetert distributie, verscherpt bereik en maakt curatie persoonlijker.

Hoe ziet dat er in de praktijk uit? Daar gaan we in deze nieuwjaarseditie van TRNDR Monthly onder andere op in. We zoomen in op succesvolle digital turnarounds van gevestigde media, het shiny bright things-syndroom, en de nieuwsbrief als vervanging voor de papieren krant.

Met inspirerende groet,

Ouke Arts, partner bij Thaesis